Son yıllarda sıcaklıkların daima olarak artması ve binlerce tabiat felaketinin meydana gelmesi, iklim değişikliğinin sonuçlarını net bir halde ortaya koyuyor. O denli ki dünya çapındaki nüfus oranının yükselmesi de mal ve hizmetlere talebi ağırlaştırırken, iş dünyasının etrafa verdiği ziyanı da katlayarak global ısınmayı tetikliyor.
Travel Perk’ın farklı kaynaklardan derlediği datalara nazaran, iş dünyası önderlerinin %90’ı sürdürülebilirliğin kıymetine dikkat çekerken, şirketlerin sadece %60’ı bu doğrultudaki stratejileri benimsiyor. Yalnızca %49’u iklim dostu eser yahut hizmetler geliştiriyor. Öte yandan yapılan araştırmalar, bu tablonun gelecek periyotta iyileşebileceğine işaret ediyor.
İKLİM KRİZİYLE GAYRETTE TÜRKİYE DE VAR
İş süreçlerini etraf hassas bir formda direktörün kıymeti kritik bir hale gelirken dünya çapındaki 850 şirketin katıldığı ankete nazaran, bu işletmelerin %80’i sürdürülebilirliğe dair yatırımlarını artırmayı planladıklarını bildiriyor. Pek çok ülke de bu mevzuda çeşitli yasalar çıkararak, iş dünyasını sürdürülebilir sistemler benimsemeye teşvik ediyor. Türkiye de bu bölgeler ortasında yer alıyor. Son olarak temelleri 2010’da atılan şirketlerin fatura süreçlerinin dijitalleştirilmesi uygulaması, Resmi Gazete’de yayımlanan bildiriye nazaran temmuz ayı prestijiyle zarurî kılınıyor. Bu sayede işletmelerin kağıt israfının önüne geçilmesi hedefleniyor.
E-fatura sistemine geçmesi mecburî olan şirketler ise aşağıdaki üzere sıralanıyor:
2022’de brüt satış hasılatı 500 bin TL ve üzerinde gerçekleşenler
Kültür ve Turizm Bakanlığı ile belediyelerden yatırım veya işletme evrakı alarak konaklama hizmeti veren oteller
2022 yahut müteakip hesap devirleri için 500 bin TL brüt satış hasılatı elde eden gayrimenkul yahut motorlu taşıt, inşa, imal, alım, satım yahut kiralama yapanlar
İnternet sitelerinde yahut başka her türlü elektronik ortamda mal yahut hizmet satışı gerçekleştirenler
E-FATURA SİSTEMİ FİNANSAL İŞ SÜREÇLERİNİ KOLAYLAŞTIRIYOR
E-fatura uygulamalarına geçiş yapan şirketler, sürdürülebilirliğe katkıda bulunurken finansal süreçlerini otomatikleştirerek pek çok mevzuda tasarruf edebiliyor. E-fatura sistemiyle işletmelerin gereksinimlerine uygun özelleştirilmiş tahliller sunulabildiğini belirten Ön Muhasebe Programı WEGS Kurucu Ortağı Hakan Bulgurlu ise bu sistemlerin işletmelere avantajlarını açıklıyor. İşte e-fatura ve ön muhasebe sisteminin şirketlere sağladığı faydalar!
Giderleri azaltır: Şirketlerin kağıt, mürekkep, posta, depolama masraflarını azaltır.
Süreçleri hızlandırır ve kolaylaştırır: E-fatura ve muhasebe sistemleri, çalışanların tekrarlanan misyonlarını otomatikleştirir. Dokümanları birbirine entegre ederek iş süreçlerini kolaylaştırır.
Hata oranını düşürür: Finansal evraklar üstündeki insan kusurlarını minimuma indirir.
Zamandan tasarruf ettirir: Ödemelerin süratle gerçekleştirilmesini sağlayarak, tahsilat müddetlerini kısaltır. Bu sayede vakitten tasarruf edilmesini mümkün kılar.
Erişilebilirliği artırır: Evraklara inançlı bir halde erişilmesine imkan tanır, dokümanlara ulaşma mühletini kısaltır.
Güvenliği garanti eder: Evrak kayıplarını, üçüncü şahısların müsaadesiz erişimini engelleyerek güvenliği en üst seviyeye ulaştırır.
BULUT TABANLI ÖN MUHASEBE PROGRAMLARI FİNANSAL SÜREÇLERİ ÖZELLEŞTİRİYOR
E-fatura ve ön muhasebe programları, şirketlerin kaynaklarını gerçek bir biçimde değerlendirmesini sağlıyor. Böylelikle masraflarını azaltıyor ve süreçleri hızlandırıyor. Lakin bu dijitalleşme sürecinde karşılaşılabilecek aksaklıkların önüne geçmek için profesyonel takımlardan takviye almak gerekiyor. Zira bir faturanın oluşturulmasından arşivlenme müddetine kadar bir dizi adımı takip etmek gerekirken, bunları işletmelerin iş modellerine nazaran özelleştirmek kritik bir ehemmiyet taşıyor. Bu noktada Web Entegrasyonlu Genel Muhasebe Sistemi (WEGS) üzere bulut tabanlı ön muhasebe programları, şirketlerin geçiş sürecini kolaylaştırıyor. Birebir vakitte birçok sorumluluğu da üstlenerek işgücünü azaltıyor.
E-fatura ve bulut tabanlı ön muhasebe programları şirketlerin finans süreçlerinde kolay, esnek ve inançlı prosedürler kullanmalarını sağlıyor. Pekala diğer neler sunuyor?
-Fatura takibini kolaylaştırıyor.
-Güncel finansal kararlar alınmasının önünü açıyor.
-Cari hesap, stok, eser ve hizmet, finansal raporlama, depo, teklif, satış ve çalışan idaresi tahlillerini özelleştiriyor.